Ord och handling – ibland går dom inte hand i hand

Sådärja, då var man på plats i fjällen igen, mörkt tyst och kallt, så kan man sammanfatta Gauto när vi kom nu ikväll (+2)  Dessutom hade en storm rasat och ställt till med en viss förödelse, bland annat så hade vår fina (och enda!!) skugg-tall på udden knäckts, bordet kastats omkull och en virkeshög i presenning vräkts ned från altanen. Starka naturkrafter i omlopp vill jag lova.


Dagens titel föranleds av mina tidigare utfästelser om kriterier på den bil jag ämnade anskaffa. Så här med facit ihand - och som nybliven ägare till en blågrön Reunalt Laguna kombi-99, kan man konstarera att det blev inte en siffra rätt till slut. Jo faktiskt ett rätt - fyra airbags, så säkerheten har jag inte tummat på. Men trots att jag strax innan provkörde en superläcker liten Nissan Almera  silverfärgad som gick som ett spjut, så kände jag direkt jag tog plats i Reunalten vilken skillnad det var i komfort. Så jag är nöjd med både bilen och priset - 31000 kr.


R är nöjd med mitt val och tycker att jag gjorde ett klokt val. Antar att det var skuffen, railsen och dragkroken som föll honom mest i smaken. Iallafall har han varit helt otrolig i att hjälpa mej fram till bilköpet med att söka bilar och kolla upp allt möjligt. Sedan har karln ingen skam i kroppen när det kommer till prutning, men det gynnar ju mej! Puss på dej gubben!


Nu blir det fiske och jobb varvat. Har en mäktig hemläxa med från dagens arbete med demensprocessen i Skellefteå, där jag haft förmånen att jobba tillsammans med ett gäng kreativa och härliga kvinnfolk från länets olika hörn. Ett sant nöje! Men klurigt och inte helt enkelt uppdrag vi har.


Nu har vi fått värme i stugan och jag vågar krypa ut ur filten och borsta tänderna. Det ska bli skönt att sova!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0