Lilla Solstickan om meningen med livet



Går igenom barnens böcker, tidningar gosedjur och hittar de mest fantastiska teckningar och alster. Bland annat en dikt som Isabelle (nr3) skrev när hon var 9 år 1996. Isabelle föddes 1987 när storasyskonen var 5 och 7 år och blev genast prinsessan på ärten med sina guldlockar. Vår lilla primadonna absoluta. Strålkastarljuset riktades dock 3 år senare på den sprillans nye lillebror Alexander lintott, vilket kanske kan förklara känslan i hennes lilla förpubertetshjärta. Uppenbarligen upplevde hon mellanbarnets osynlighet, mellan sin 'lastgamla' storasyster och sin omhuldade lillebror, fast vi tyckte att vi var rättvisa och älskade alla lika mycket. Ska man skratta eller gråta? läs och begrunda:

Vad är meningen med att leva!

Min storasyster är snart död!
Min lillebror är som nybakat bröd!
Men Jag - Jag är mittemellan....
och det dom får - får jag sällan...


Älskade lilla gumman Isabelle - Hoppas det går bra där borta i San Augustin med nya jobbet och att ditt liv är fyllt av mening!

Kram från Mamma Gunnel


Kommentarer
Postat av: Isabelle

hej alskade lilla mamma! vad roligt att du gar igenom dikterna och teckningarna. jag kan tanka mig att det ar en guldgruva. det gar bra for mig pa kursen, idag ar sista dagen. om nagra timmar vet jag vart jag ska. forsoker skriva mer senare!!!



alskar och saknar er dar hemma. puss och kram

2008-09-30 @ 08:34:11
Postat av: Tessan

Men va sött!

Vilken liten poet den där bella! hahaha!

2008-09-30 @ 10:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0